High Definition For Mobile Marketing

Több felhasználó, új marketing csatornák, növekvő hirdetés bevételek, magasabb ROI, de még mindig olcsóbb CPC !

Mobil Marketing, Mobil Hirdetések

Linkblog

Pénzkeresés ingyenesen letölthető mobil alkalmazásokkal?

2011.01.18. 18:29 TGV DD

 

Napjainkban az iTunes Store az ingyenes és fizetős iPhone app-ekkel a fénykorát éli, és úgy tűnik, hogy nap mint nap újabb és újabb fejlesztő cégek és tartalom szolgáltatók tesznek is róla hogy a versenyhelyzet erősen fennmaradjon ezen a piacon. Ilyen feltételek mellett versenybe szállni és sikert aratni a legkönnyebben jelen pillanatban az ingyenes alkalmazásokkel lehet.

Hogy tudod elérni hogy alkalmazásodért a felhasználóidnak ne kelljen fizetnie, amikor neked vagy cégednek ki kell hogy termelje a kicsit sem alacsony fejlesztési költségeket?

1. Szponzorált vagy finanszírozott iPhone App

Ha ebbe a kategóriába tartozik az alkalmazásod félni valód és tenni valód sincs, legfeljebb a szponzorodnak. Legtöbb estetben ezek az alkalmazásokat  brand kommunikációs eszköznek hozzák létre, így a sponzor, az anyavállalat fogja ennek költségeit viselni és a márka népszerűsítésből adódó többlet jövedelmre szert tenni (jellemzően többre, mint amennyibe a mobil app fejlesztése került). Illetve elképzelhető hogy más értékesítési platformokra vagy csatornákra irányítják a figyelmet, ez esteben maga az App a reklám.

2. Freemium vagy úgynevezett in-app purchase modell

Ez a modell nagyon jól beválik mind a felhasználóknak, mind a fejlesztőknek. A felhasználók ugyanis ingyen tölthetik le az App-et, melyben a felkínált extra szolgáltatásokat, funkciókat kívánság szerint megvásárolhatják vagy akár anélkül is használhatják. Oda kell figyelni természetesen arra, hogy az app ingyenes része is minőségi szolgáltatást vagy élményt nyújtson, tehát ne spóroljuk ki az App tartalmát és lényegét, csak az extra szolgáltatások kerüljenek pénzbe. Így az ingyenes verzió is megállja a helyét, sok lelkes rajongóval, akik meg voltak elégedve az ingyenes alkalmazással, hamar vásárlókká válhatnak mert kíváncsiak lesznek mi az a plusz amitől a jó jobb lesz.

3. Hirdetések futtatása a mobil alkalmazásban. Free Appek

A hirdetések futtatásával a mobil applikációban sokkal folyamatosabb bevételre tehetsz szert mintha mondjuk €10-ért adtad volna az Appet. Mivel minden nap újak jönnek létre, még erős marketing stratégia ellenére is hátra kerülnek  és „elavulnak” az App storeban, így egy idő után leáll a letöltés, így nem számíthatsz a €10-ra letöltésenként. Viszont ha megalkottad a szuper hasznos, vagy award winning szorakoztató alkalmazásodat és azt már rengetegen letöltötték ingyen, számíthatsz rá hogy használni is fogják, tehát minden egyes App elindításkor folyamatosan, szépen generálodik a  ROI-d a hirdetésekből . Viszont a hirdetések futattása nem minden estben jó ötlet, ezért végig kell gondolnod pl hogy az App-eddel kiket fogsz célozni. Ha valamilyen nagyon speciális, de keresett dologról van van szó, akkor nem lesz annyi felhasználód hogy ők a bevételt biztosítsák neked a hirdetésekből. Vagy másik példa, akkor sem jó ha például grafikailag beletervezhetetlen az alkalmazásba a hirdetések helye, mert mondjuk nem gondoltál rá az elején, vagy egyszerűen a az App tematikájához nem illene a hirdetés csík. 

Ezért azt ajánljuk az itt felsoroltakat végig gondolva hozd meg a döntésed . Befejezésül azért megsugom: az ingyenes alkalmazásokban tavaly decemberben a játékok kategóriában az Angry Birds érte el a legtöbb letöltést, a nem játék kategóriában pedig a Facebook. Az elmúlt fél évben több ingyenes és freemium alkalmazás jött létre mint fizetős, emelett az árak a fizetősökön is alacsonyabbak lettek.

Közben viszont ott van az a tény hogy 2010 június és december közt 30%-al több fizetős iPhone alkalmazást töltöttek le az előző időszakhoz képest. Úgytűnik egyre több fejlesztő és vásárló is kezd rájönni arra, hogy mit nyújthat egy ingyenes vagy egy fizetős verzió. 

Te miért választod az ingyenest és miért vagy hajlandó fizetni?

 


A bejegyzés trackback címe:

https://hdfmobilmarketing.blog.hu/api/trackback/id/tr532593807

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.